اجرای دیوار سبز طبیعی ؛ در 5 مرحله

اینجا مطالب مربوط به مجموعه ریحان مجری گرین وال طبیعی ، دیوار سبز طبیعی و اجرای دیوار سبز در سراسر ایران می باشد.

اجرای دیوار سبز طبیعی ؛ در 5 مرحله

۱ بازديد

اجرای دیوار سبز طبیعی ؛ در 5 مرحله

حالا فرصت اینه که مراحل اجرای دیوار سبز طبیعی رو به صورت قدم به قدم بررسی کنیم و ببینیم این لطف طبیعت همگام با علم مدرن و تکنولوژی جدید چه شکلی اجرا و مهمان خانه و محل کار ما می‌شه.

به طور کلی اجرای دیوار سبز طبیعی در ۵ مرحله اصلی انجام می‌شه، که تمامی این مراحل و موارد مورد نیاز توی اولین جلسه دوستانه مورد بحث قرار می‌گیره و محل اجرا و چند و چون شرایط و امکانات رو بررسی و راجع بهش با هم گفتگو می‌کنیم.

و سپس جزئیات مراحل و قرارداد رو با هم توافق می‌کنیم و پیش‌نویس رو خدمت شما ارائه میدیم و مساحت پروژه، امکانات مورد نیاز، زیرساخت‌های لازم و گیاهان مورد توجه شما رو با هم بررسی کرده و مراحل اولیه اجرا را شروع می‌کنیم.

فهرست مطالب

در جلسه دوستانه‌ای که صحبت شد و با شما هماهنگ می‌شه ، موارد زیادی مورد بحث قرار می‌گیره از جمله مواردی که راجع بهش صحبت می‌کنیم در قدم اول محل اجرا و میزان بودجه‌ایه که شما براش در نظر گرفتین. این موارد شامل مساحت اجرا، نوع زیرساخت، نوع و تنوع گیاهان، شرایط محیطی و میزان نور و دما، نوع آبیاری، زمان اجرا و سایر امکانات مورد نظر شما می‌شه.

تمامی موارد گفته شده بر وضوح مسیر پیش رو و قیمت نهایی مورد توافق اثرگذار هست. بنابراین صحبت راجب اونا بسیار ضروریه و در واقع جنگ اول به از صلح آخر چرا که تا جای ممکن مقصد و مسیر دو طرف روشن شده و کاملاً شفاف‌سازی بشه. موارد گارانتی و پشتیبانی و آموزش‌های لازم نیز به صورت خدمات پس از فروش به شما ارائه می‌شه و توضیحاتش توی همین جلسه به اطلاع شما می‌رسه.

اینجا کارشناسان با تجربه ما کاملاً متوجه هدف نهایی شما شده و پروژه اجرای دیوار سبز رو مطابق درخواست شما برنامه‌ریزی کرده و نوع عملکرد گرین وال طبیعی رو همراه با مواردی مثل ورودی و خروجی آب و میزان نور و دمای مطلوب بررسی و نقشه‌برداری‌ها و امکانات مورد نیاز رو تنظیم می‌کنند

مثلاً آیا شما سیستم آبیاری هوشمند مد نظرتون هست یا می‌خواید که به صورت دستی آبیاری کنید، یا اینکه محیط از نور کافی برخوردار است یا نیاز به نور مصنوعی و جلوه‌های نوری خاص و مد نظر شما رو داریم ، یا حتی خروجی آب باید در نظر گرفته بشه یا قراره مخزن آب براش تهیه کنیم، و مواردی از این دست که ممکنه در نگاه اول بی‌اهمیت یا کم اهمیت به نظر برسه اما در نهایت تمامی این مسائل بر نوع پروژه و میزان ماندگاری و صحت اجرا و البته قیمت مد نظر شما تاثیر گذار هستند.

تماس با ریحان، کلیک کنید

  1. برنامه‌ریزی پیش نیازهای اجرای دیوار سبز

در این مرحله کارشناسان مربوطه ما تمامی موارد را بررسی کرده و پیشنهادات لازمه رو خدمت شما ارائه میدن زمانی که همه چیز توافق شد، پیش قرارداد خدمت شما ارائه می‌شه تا شما مجدداً در آرامش کامل موارد را بررسی و تایید کنید. حالا ما (هر دو طرف) نسبت به ملزومات و زمان و نوع اجرای دیوار سبز آگاهی کامل داریم.https://reyhanco.com/living-green-wall/

حالا و پس از اولین پرداخت پروژه اجرای دیوار سبز به طور رسمی شروع شده و موارد به کارشناسان اجرایی ارائه می‌شه تا همه موارد و ملزومات آماده سازی بشه و همه چیز طبق برنامه لازم جلو بره و شما هم زیرساخت‌های لازم مثل برق و آب و به طور کل موارد لازم مورد نیاز را آماده سازی کرده تا همه چیز به صورت اصولی و قدم به قدم پیش بره که این موارد صحت و سقم اجرای دیوار سبز رو به طور کامل تامین می‌کنه.

۳اجرای دیوار سبز ؛ طراحی منحصر به فرد

حالا که همه این مراحل رو پشت سر گذاشتیم می‌رسیم به یکی از مهمترین مراحل که همون طراحی اختصاصی و منحصر به فرد شما برای اجرای گرین وال طبیعی است.

ما یک پیش طرحی رو از پروژه نهایی آماده می‌کنیم تا همه عیوب و موارد احتمالی را بررسی کنیم تا هیچ کم و کاستی موقع اجرا رخ نده.

گیاهان مورد نیاز برای اجرا آماده سازی شده و مراحل لازم را پشت سر می‌ذارن. زیرساخت فلزی و باکس‌های مورد نظر هم برای طبق نقشه، آماده می‌شن تا تمامی موارد توافق شده و مد نظر شما برای یک اجرای دیوار سبز بی‌نقص فراهم بشه.

تماس با ریحان، کلیک کنید

  1. نصب و اجرای دیوار سبز طبیعی

در این مرحله کارشناسان خبره هر قسمت در مجموعه ریحان قطعات مختلف دیوار سبز طبیعی رو مثل یک پازل زیبا که هر کدوم طی مراحل زمانبندی شده آماده شده‌اند، رو در کنار هم قرار داده و مرحله آخر بازبینی و بررسی را انجام میدن که همه چیز طبق برنامه پیش رفته و در بهترین کیفیت خود به محل اجرای پروژه منتقل بشن.

پس به این ترتیب زیر ساخت را آماده سازی کرده و باکس‌ها و گل‌ها را توی اونا قرار میدن و در صورت نیاز چکاپ لوله کشی‌های آب ورودی و خروجی و برق‌کشی‌های نهایی سیستم آبیاری و نور نهایی رو انجام میدن.https://reyhanco.com/tehran-living-greenwall/

به این ترتیب انتظارات به پایان رسیده و پروژه آماده تحویل می‌شه و حالا شما می‌تونید زیبایی که چشم انتظار آن بودید رو نظاره‌گر باشید و معنای واقعی انرژی و مهربانی طبیعت را تا سال‌ها درک کنید.

۵تحویل پروژه دیوار سبز طبیعی ؛ آموزش‌ها

ممکنه که فکر کنید که کار ما با نصب و تحویل پروژه به اتمام می‌رسه اما یک مورد دیگه باقی می‌مونه اون هم هدیه ما به شماست یعنی ایجاد حس لذت مدام و آرامش از سرمایه‌گذاری که داشتید. بنابراین در این مرحله آموزش کافی به شما داده می‌شه و به تمامی سوالات شما پاسخ داده می‌شه و در واقع پشتیبانی تمام عیار ما در همین لحظه آغاز می‌شه.

بله گرین وال طبیعی که همیشه سبز باشه و به خوبی نگهداری بشه یک سرمایه‌گذاری مطمئن و حس خوب رو برای سرمایه‌گذار جاودانه می‌کنه.

پس از اجرا، اولین بررسی‌ها توسط شما و کارشناسان خبره ریحان در همان ماه‌های اول استارت می‌خوره تا از صحت روند کار مطمئن بشیم و خللی در روند منظم رشد گیاهان ایجاد نشه. از مقدار و منظم بودن مراحل آبیاری گرفته تا امکان خزان مجدد یا حتی اختلال در نورسانی و یا امکان نشتی آب در مسیر ورود یا خروجی آب.

در صورت نیاز کودها و سم‌های کافی معرفی می‌شه و یا اگر گیاهی نتونسته با محیط جدید هماهنگ بشه تعویض یا جابجا می‌شه.

این پروسه کمی نیاز به صبر و دقت دو طرف داره تا گیاهان و گرین وال طبیعی خودش رو با محیط جدید وفق بده اما به هر صورت شما به مطلوب خودتون و برداشت لذت بخش از این تصمیم گرانبها می‌رسید، پس ریحان همیشه هست تا در کنار هم نفسی تازه کنیم.

تماس با ریحان، کلیک کنید

توضیحات بیشتر راجب دیوار سبز طبیعی

دیوارسبز در محیط داخلی با عنوان دکور سبز یا دیوار زنده شناخته می‌شه در محیط خارجی به عنوان یک نمای سبز که بسیار جلوه نشاط آوری داره و در واقع این دیوار، یک طراحی نوین فضایی سبز به شکل عمودی است، که علاوه بر اشغال کمترین فضای ممکن، دردسرهای فضای سبز سنتی رو نداره.https://reyhanco.com/%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1-%d8%b3%d8%a8%d8%b2-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86/

دیوار سبز طبیعی در واقع یک سیستم مستقل و خودکفاست بدین معنی که مثل فضای سبز سنتی سیستم وابسته نداشته و تمامی آبیاری نوردهی و مواد غذایی خودش رو از خودش تامین می‌کنه و به صورت اتوماتیک و هوشمند انجام می‌شه. تنها گه‌گاهی نیاز به سرکشی و بررسی صحت روند رو داره که توسط کارشناسان و پشتیبانی اجرا کننده یا مالک آموزش دیده انجام می‌شه که این آموزش‌ها به صورت رایگان توسط مجموعه ریحان ارائه می‌شه.

 

یکی دیگر از نکات دیوار سبز اینه که رشد دیوار سبز طبیعی کنترل شده است و در واقع گیاهان رشد اصلی خود را قبل از جایگیری در گرین وال طبیعی داشته‌اند بنابراین رشد غیر طبیعی و برهم زننده نظم را نخواهیم داشت. که این موضوع در طبیعت به طور معمول رخ میده و با یک هرس معمولی چند ماه یکبار می‌تونید زیبایی رو چندین برابر تجربه کنید.

با این وجود رشد ریشه گیاهان به اندازه کافی هست و در هر دو مدل سیستم داخلی و خارجی گرین وال طبیعی این مورد کارشناسی و تجربه شده است که رشد ریشه‌ها به مقدار لازم باشد که نه باعث آسیب به زیر ساخت و ساختمان بشه و نه از قدرت و استحکام گیاه کم کنه.

 

دیوار سبز طبیعی برای محیط داخلی و خارجی

به نسبت کاربرد یا طراحی مد نظر شما برای محیط داخلی دو نوع دیوار سبز وجود دارد مدل ثابت و مدل پرتابل یا متحرک. مدل ثابت و متحرک یا پرتابل هر کدام معایب و مزایای منحصر به فرد خودشون رو دارن. مثلاً در مدل پرتابل به راحتی قابل جابجایی و تمیز کردن است و توی محل‌های مختلف اتاق می‌شه قرار داد. حتی برای افرادی که از خانه‌های استیجاری استفاده می‌کنند می‌تونند با خودشون به محل جدید ببرند و از لذت مدام آن بهره‌مند بشن.

مدل‌های ثابت از ریسک کمتری برخوردارن، چرا که خطرات و احتمال به‌هم خوردن نظم استراکچر و زیرساخت را نداره و از استحکام دائمی برخورداره و مثل مدل متحرک در موقع جابجایی و یا برخورد جسم سنگین احتمال تخریب یا آسیب‌دیدگی رو ندارن.

 

نکات مربوط به انتخاب گیاهان گرین وال طبیعی

در موقع انتخاب گیاهان این نکته را باید در نظر بگیریم که گیاهانی را انتخاب کنیم که تا جای ممکن هم خانواده باشن. به این معنی که از محدوده نیازی نوری و آبی یکسانی برخوردار باشند تا دچار زیادی یا کمی مواد مغذی و نور نشن، این مورد به پایداری و ثبات سبزینه‌گی دائم دیوار سبز طبیعی و افزایش طول عمر آن تاثیرگذار است.

نکته نهایی

حالا با توجه به اطلاعاتی که داده شد، شما می‌تونید بهترین انتخاب رو برای بهره‌مندی از یک سرمایه‌گذاری پرسود و لذت دائم طبیعت که با علم روز هم‌گام شده داشته باشید. و این می‌تونه تا حد زیادی بر کیفیت و سلامت زندگی مدرن تاثیر بذاره و باعث نزدیکی دائمی شما به طبیعت ابدی زمین مهربان بشه. که همه ما می‌دونیم این نزدیکی تا چه حدی می‌تونه باعث رشد و بالندگی سطح زندگی ما و محیط پیرامونمون بشه

شما با بررسی صفحه مربوط به گرین وال اصفهان و صفحه پروژه ها میتونید از نمونه کارهای بیشتر مجموعه دیدن کنید. پس خوشحالیم که ما در مجموعه ریحان باعث ظهور و گسترش این اتفاق در کشور عزیزمون می‌شیم و این پلی شده برای نزدیکی بیشتر ما به شما و همه ما با طبیعت مهربان که تا همیشه در کنار هم نفسی تازه کنیم.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.