مزایا و معایب گرین وال طبیعی در یک نگاه

اینجا مطالب مربوط به مجموعه ریحان مجری گرین وال طبیعی ، دیوار سبز طبیعی و اجرای دیوار سبز در سراسر ایران می باشد.

مزایا و معایب گرین وال طبیعی در یک نگاه

۱۰ بازديد

یه دیوار با یه اسم متفاوت موضوع جذابیه… به نظرتون چی می‌تونه باشه؟

الانمی‌شه بهش بگیم دیوارسبز ، باغچه عمودی ، دیوار گیاهی یا حتی نیمه گمشده‌ای از ما به نام طبیعت. به شکرانه مادر زمین ، این هنر زیبا هر روز توی شهرمون در حال گسترشِ و این در‌حالی‌که این دیوار زنده رو روی بسیاری از ساخت و سازهای شهرمون یا توی اکثر خیابون‌ها و متروها می‌تونیم ببینیم، توی صفحات گوگل ببینید که از وان سنترال پارک سیدنی گرفته تا مرکز شهر خودمون و روی دیوارهای پایتخت ایران، تهران مدرن یا پایتخت فرهنگیمون، شهر زیبای اصفهان و اکثر شهرهای قشنگ ایران که مجموعه ریحان با افتخار برای همشون فعالیت های شاخص داشته.

 

فهرست مطالب

  1. مهمترین مزایای گرین وال طبیعی
  2. مهمترین معایب گرین وال طبیعی
  3. سخن پایانی

بله ،گرین وال طبیعی یا به طور کل گیاهان، بسیار بیشتر از چیزی که ما می‌بینیم و حتی علم به اون دست پیدا کرده مزایا دارند از جمله مثل فیلتر طبیعی هوا، افزایش سطح اکسیژن، ایجاد رطوبت مناسب، ایجاد تنوع زیستی، افزایش شوق زیستن و حال خوب و در واقع ایجاد ارزشی ماورای هزینه‌ای که ما براشون می‌کنیم، برامون خلق می‌کنه. اینجا مهمترین اونا بررسی می کنیم.

مهمترین مزایای گرین وال طبیعی

  1. هزینه انرژی نزدیک به صفر

الان باورتون میشه علاوه بر زیبایی چشم نوازی که دیوار سبز داره هزینه قبض‌های انرژی که براشون می‌پردازیم هم بسیار دیدنی‌اند؟

برای اینکه هزینه آب مصرفی گرین وال طبیعی می‌تونه صفر باشه، اگر از آب استفاده شده ( بدون مواد شیمیایی ) یا آب باران هدایت شده و حتی چاه تامین بشه و هزینه برق هم که ندارند و در صورتی هم که از سیستم هوشمند آبیاری یا نورهای فوق کم مصرف اس‌ام‌دی استفاده بشه هزینه‌ای بسیار ناچیز و نزدیک به صفر برخوردارند.

  1. عایق گرما و سرما و تعادل رطوبت

این نکته بعدی اینه که در فصل گرما با متعادل کردن هوا و خنک نگه داشتن هوای اطراف و ایجاد خنکی و رطوبت مطبوع باعث میشه فشار کمتری به سیستم خنک کننده وارد بشه. طبق تحقیقات انجام شده، گرین وال طبیعی به دلایلی که گفته شد و ایجاد عایق حرارتی می‌تونه تا ۳۵ درصد بار حرارتی رو کم میکنه.

و اینکه به دلیل عایق برودت و سرما بودن گیاهان در فصل زمستان هم باعث کاهش زمان استفاده و مصرف دستگاه‌های گرم کننده محیط می‌شه که این خودش خیلی بر جذابیت این اثر هنری اضافه می‌کنه. تاکید می‌کنم که رطوبت دائمی ایجاد شده در تمامی فصول باعث تطلیف و لذت بخش بودن محیط اطرافش می‌شه به طوری که به خصوص برای افراد مبتلا با آسم یا حساسیت تنفسی در تمامی فصل ها ایجاد فضایی آرامشبخش و تنفسی راحت رو فراهم کنه.

 

  1. ایجاد تنوع جذاب در دکوراسیون

برگ برنده دیوار سبز طبیعی در مقایسه با آجر و آهن سرد، زیبایی چشم نوازیه که همه جا خودش رو بهمون نشون می‌ده و ثابت می‌کنه که طراحی و طبیعت نه فقط از هم جدا نیستند بلکه در اصل از هم هستند و در این اثر زیبا می‌تونند در هم تنیده باشند.

با یک نگاه به فضاهای سبز منطقه خودمون و گشتی در شهرهای سبز، عمق این کلام رو می‌تونید درک کنید و تاثیر غیرقابل انکارش رو به چشم ببینید. حتی به وضوح می‌شه تفاوت افرادی که توی خونه گیاهان زیادی دارند و یا افرادی که در طول روز ارتباط بیشتری با طبیعت و گیاهان دارند رو در زندگی و ارتباطاتشون، سطح سلامتی و استرس و حتی میزان موفقیتشون رو به چشم دید.

یه نکته جالبی که در مورد گرین وال طبیعی که مختص طراحی برای محیط بیرونی هست وجود داره اینه که حتی می‌تونه آشیانه و سرپناه و منبع غذایی گونه‌های بسیاری از جانداران و پرندگان و حتی زنبورها باشه.

البته حالا که بحث غذا شد جالبه اضافه کنم که نمونه‌های اولیه و آزمایشی طرح‌های دیوار سبز برای تولید و تامین سبزیجات و میوه‌های خانگی تحت آزمایش و بررسی است و به زودی این محصول هم به تولید انبوه می‌رسه تا دیوار سبزی رفیقی همه فن حریف برامون باشه.

  1. قدرت پاک کنندگی فوق العاده

اشتباه نکنید… دیوارسبز یک ماده شوینده نیست اما این قدرت رو داره که مثل طبیعت و گیاهان مهربانش خالق هوای تازه و عاری از هرگونه آلاینده باشه و با دیدنش مثل یک معجزه استرس‌ها و تنش‌های روزانه را از ما دور کنه و بهمون یک محیط آرام و دلچسب رو هدیه بده.

حتماً می‌دونید که گیاهان در علم فنگشویی نیز نقش اساسی دارند و می‌تونه جاذب انرژی مثبت و دافع انرژی منفیِ و موجب پاکسازی محیط اطرافمون باشه.

به علاوه در محیط‌های شهری که علاوه بر آلاینده‌های هوا در محیط‌های اطرافمون، آلودگی صوتی هم یکی دیگر از دغدغه‌های مردم به حساب میاد و این هنر طبیعت نقش بسیار موثری در کاهش این نوع از آلودگی‌ها هم توی زندگی روزمره‌مون بازی میکنه.

از دیگر مزایایی که میشه به صورت تیتروار نامبرد:

  • اینکه امکان جابجایی داره و میشه در مدل قابلِ حمل در اتاق‌های مختلف یا حتی برای کسایی که مستاجر هستند در مدل ثابت بین خونه‌های متفاوت می‌تونند از استفاده کنند.
  • اینکه نیازی به مراقبت مداوم نداره، با توجه به نور و آبیاری هوشمندی که می‌تونید استفاده کنید و پشتیبانی همیشگی ریحان که هیشه در کنار شماست تا عمر و ماندگاری دیوارسبز شما رو تضمین کنه.
  • باعث ایجاد آلودگی و تولید حشرات نمی‌شه ، با توجه به اینکه بستر کشت هیدروپونیک بدون خاک استفاده شده و آموزش لازم موقع نصب به شما داده می‌شه تا شما بدون هیچ نگرانی از انتخابتون فقط لذت مدام ببرید.

 

 

حالا که مهم‌ترین مزایای دیوار سبز رو بررسی کردیم بریم سراغ نیمه خالی لیوان،

 به نظرتون آیا این لطافت مهربان( گرین وال طبیعی ) معایبی هم به همراه داره؟

جواب مثبته، و خب هیچ چیز برای همیشه کامل و بی‌نقص نیست و باید همیشه احتمالات رو بررسی کرد.

مهمترین معایب گرین وال طبیعی

۱امکان آسیب احتمالی به زیرساخت

بله ، به ویژه در زمان جابجایی و یا برخورد ناگهانی جسمی سنگین به دیوار سبز طبیعی که بر روی یک پارچگی ساختار دیوار سبز تاثیر می‌ذاره. یا مورد بعد رشد بیش از حد گیاهان و ریشه اوناست که در طولانی مدت ممکنه ایجاد اشکال بکنه.که همه اینها در آموزش های مجموعه ریحان به شما ارائه می‌کنیم.

یا حتی در مدل‌های مخصوص محیط بیرونی که بر اثر نور و گرمای خورشید و یا آلودگی‌های محیطی پس از سال‌ها باعث آسیب به زیرساخت و یا زهکشی‌های زیرساخت بشه. که همه اینها توسط کارشناسان به صورت منظم بررسی و برطرف می‌شه.

۲. آسیب به چشم‌ها

نترسید…! گرین وال طبیعی هرگز به چشمان نازنین شما آسیب نمی‌زنه، اما اگر در موقع نصب از زیرساخت و مواد عالی استفاده نشه، یا به طور صحیح نصب نشه، یا پس از نصب پشتیبانی نشه و آموزش‌های لازم به افراد پیرامونش داده نشه به مرور زمان گیاهان و زیرساختش از بین میره و پس از مدتی باعث آزار چشم شما و آسیب به ظاهر ساختمان و یا اتاقتون میشه.

به این ترتیب بهتره که تمامی مراحل رو از زیر ساخت تا اجرا و پشتیبانی از مجری طرح بپرسید و یا در یک مکالمه با ریحان به صورت کاملاً دوستانه همه مسائل خودتونو مطرح و برطرف کنید تا برای همیشه از انتخابی که می‌کنید راضی و خوشحال باشید و بتونید این لذت رو با اطرافیانتون هم به اشتراک بذارید.

  1. نیاز به توجه و بررسی منظم

این دوست صمیمی هم مثل همه دوستامون نیاز به توجه دارند، و باید به صورت منظم باید ازشون مراقبت بشه ، مجموعه ریحان با اضافه کردن خدمات و پشتیبانی دائمی این نگرانی شما رو برطرف کرده که در صورت فراموشی و یا مسافرت کارشناسان مجموعه با شما در ارتباط هستند تا موارد لازم رو به شما یادآوری و از سلامت دوستمون مطمئن بشند. که در صورت قصور از طرف مجری و مالک و یا پشتیبانی نامناسب میتونه ناگهان منجر به خسارت به گیاهان بشه و دل همه ما رو بسوزونه.

 

۴. اجرای دیوار سبز ؛ برد یا باخت

خب حتماً در موقع انتخاب، از این دست سوالات به ذهنمون خطور می‌کنه و این خیلی طبیعیه!

حتما سؤالاتی مثل اینکه تا چه مدت دیوارسبز زنده و سبز می‌مونه؟ آیا نیاز به نگهداری خاصی داره؟ آیا همیشه باید مراقبش باشم؟ اگه یه موقع آسیب ببینه من به تنهایی میتونم درستش کنم؟ طریقه نگهداری ازش چطوریه آیا من مسئول نگهداری و مراقبت ازش هستم یا کسی که اجرا می‌کنه؟ اگه اجرا کننده حمایت نکنه و به تعهداتش عمل نکنه آیا راهی هست که دیوارم خراب نشه؟

این سوالات به علاوه شاید صدها سوال دیگه که همین الان بهتون این اطمینان رو میدم که یک مکالمه دوستانه با ریحان می‌تونه همه مسائلتونو برطرف کنه و دوم اینکه گارانتی و پشتیبانی و آموزش‌های لازم مجموعه ریحان در رابطه با دیوار سبز طبیعی همه دغدغه‌های شما رو به صفر می‌رسونه که شما بابت انتخاب و هزینه‌ای که می‌کنید فقط از لذت و آرامشش تا سال‌ها بهره‌مند بشید و بی وقفه به سارین هدیه بدید.

 

سخن پایانی

یک نکته نهایی رو اضافه کنم که اگر گرین وال طبیعی به طور کارشناسی و دقیق اجرا بشه، از مواد و زیرساخت‌های اصولی و استاندارد استفاده بشه و از گیاهان و بستر کشت مناسب و با کیفیت استفاده بشه و همچنین مجری خدمات پس از فروش و گارانتی‌ها و آموزش‌های کافی را به شما هدیه بده واقعاً می‌تونید به چشم یک سرمایه‌گذاری مطمئن و لذت بخش بهش نگاه کنید و خیالتون برای همیشه راحت باشه. همه مسائل گفته شده توی پروژه های گرین وال اصفهان و سایر شهرها قابل بررسی و استعلام هست تا اطمینان شما رو بیش از پیش داشته باشیم. ریحان در کنار شماست تا همیشه در کنار هم نفسی تازه کنیم.گرین وال طبیعی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.